www.teamzeam.nl

weekboek

11-n0v 01.00 uur;"Kwaal aan motor is groter dan we dachten. We proberen Marrakech te halen en de rustdag te besteden aan de motor. Blok moet er uit om verder te zoeken".
11-nov 09.53;"Moguh allemaal we zitten op de boot en moeten zometeen weer sleutelen. Rob's motor lekt benzin, misschien laten we deze boot wel affikken hi hi. Tot later. O ja de dolfijnen zwemmen met ons mee."
11-nov 11.18 uur;"We staan nog steeds aan de grens, 5 euro voor mohammed en de stempels zijn relatief snel binnen. We gaan als groep door de douane dus wachten we nu en kijken onze ogen uit groetjes Rob en Lau."

11-nov;"13.33 uur; "Motor gaat steeds rotter lopen maar we hebben lol. We rijden met team 1223, 1219, 1203,1225 en1206 binnendoor naar de bivak. Gaaf!!!! Groetjes Rob en Laura".

Nog enige aanvulling van mijn kant(juanita); Het is de bedoeling dat ze vandaag aankomen in Fes. Fes is een koningsstad, de culturele hoofdstad van Marokko.Momenteel (20.00 uur) is het 16 graden en de kans op regen is 20 procent.

11-nov 21.18 uur;"Hebben een camping gevonden in fes.Staan met de andere teams en gaan samen wat te eten maken. Super sfeer onderling. Motor loopt nog dus gaan morgen door. gr rob en Laura".
11-nov 23.02;"Gegeten,tent staat en motoren verzorgd. Er komen net nog 5 teams binnen. Nu douchen en naar bed. Morgen 600 km te gaan dus vroeg op. gr Rob en Lau."
12 nov 09.20 uur;"Op weg naar Marrakech door Atlas gebergte.Nu eerst een bakkie onderweg koud in de bergen wel mooi".
12- nov 10.44 uur;"We zijn net het Atlas gebergte ingereden Koud! Sneeuw gaaf!!!!!!! Samen met 1206 en 1223 super lol xxx".
12-nov 15.20 uur;"Het is geweldig maar we rijden met een gemiddelde van 50 km/u dus komen we erg laat aan. Erg mooi allemaal".

12-nov 20.01 uur;"Weer bivak gehaald. We gaan onder het genot van een biertje de tent opzetten en lol trappen. De team druppelen langzaam binnen. Motor rammeld aan alle kanten maar blijft het doen. Morgen eens rustig naar kijken. Gr Laura en Rob".

Aanvulling van het thuisfront; Ze zijn bij Marrakech (wordt ook wel "Parel van het zuiden"genoemd. Vandaag ong 22 graden en dat voorspellen ze ook voor morgen en half bewolkt. De temp. in de nacht is rond de 11 graden.

Morgen hebben ze een rustdag, nou ja rust volgens mij hebben ze het een en ander te sleutelen.

13-nov 11.55 uur;"Rustdag, heerlijk in het zonnetje banden wisselen en ander onderhoud aan de motoren plegen. De muggen hebben ons ook gevonden dus de deet aangebroken. Beslissing is genomen, we halen het motorblok niet uit elkaar en gaan morgen ratelend verder op weg. Nu gaan we eerst genieten van de zon, het bier en alle andere sleutelende teams.gr rob en laura".
13-nov 19.15 uur;"Zitten nu in Marrakech te eten met z'n allen en de markt te bekijken, Heel apart dit een hele ervaring. Goed weer en heel gezellig. Morgen weer verder".
13-nov 21.30 uur;"Marrakech....Wat zullen we zeggen. Een open riool vol kleurrijke bedelaars. Die alleen maar op je geld uit zijn. Taxi is ook een belevenis op zich."
14 nov 13.27 uur;"Rustdag heeft ons goed gedaan. Vanochtend fris met team 1206 en 1225 naar tan tan beach. We zijn de stad zat en gaan de zee en het zand opzoeken gr Laura en Rob".
14-nov 20.55 uur;"Kleine reparaties gehad.Maar we hebben het gehaald. We staan op tan tan beach. Even een peuk en dan de tent opzetten. Was een leuke maar zware rit".

14-nov 22.05 uur;"We zitten ong 250 km onder Agadir, we zijn bewust wat verder gereden als in de planning staat zodat we morgen niet een overdreven lange dag hebben (er stond voor morgen 700 km gepland, is nu wat minder). Laura is helemaal gelukkig van in het zand rijden en heeft het helemaal naar haar zin, ook Rob is helemaal in zijn sas. Beiden hebben een zere schouder en een zere kont.De kleine reparaties aan de motor hielden in o.a olielekagge bij Rob en een elektrische storing bij Laura. Laura haar motor maakt hele rare geluiden, maar we blijven doorgaan.Het is hier fantastisch, mooi en erg gezellig. Oja ook lekker warm. Op naar morgen".

15-nov 10.13 uur;"Koffie gedronken uit een moeders voor moeders pot.We zijn weer klaar voor dag 8. We gaan een relax dagje rijden".

15-nov 15.12 uur;"Super dag, lekker eigen weg gezocht door duinen, zand en steen. Alles op de foto.Eerste grote kuddes kamelen gezien, gaaf!!!. Motoren hebben off road proef doorstaan. Nu op weg met 7 teams naar een camping aan het strand en nog even beesten zonder bagage.

Oja en het is 43 graden, onze handvatten smelten van het stuur hi hi hi."

15-nov 18.08 uur;"Bivak gehaald we staan met 7 teams de camping te verbouwen. We zijn de politie posten zat maar het schijnt alleen maar erger te worden. We zullen het wel meemaken.Ber is hier moeilijk te krijgen maar het lukt ons gezamelijk altijd wel ergens wat onder de tafel te kopen. Een lekker de motoren laten zand happen en zo koken. Net gebeld brandweer (team 1207) is ook hierheen onderweg. Tot later gr Laura en Rob."

Van het thuis front; Sorry een beetje laat met aanvullen van site vanavond maar ja Sinterklaas is er en die heeft gezegd dat alle kinderen hun schoen mogen zetten, zo ook Angel. Nu weer over laura en rob. Ze zitten op een camping in Laayoune temp rond 17.00 uur vanmiddag 28 graden. Morgen Gaan ze naar Dakhla wat ong. een rit is van 525 km.

16-nov 13.37 uur;"En ze zijn weer onderweg. Meer bedelaars, stinkende steden en politie posten. Off road is cool nu naar Dakhla."

16-nov 14.28 uur;"Ik sta zonder benzine in de midle of nowhere volgende dorp ong. 50 km. Wordt vervolgd."

16-nov 15.38 uur;"Benzine geregeld. Zijn weer op weg. En nog geen bekeuringen hi hi hi."

16-n0v 19.42 uur;"Dakhla gehaald!!!! Maar hoe? Zonder benzine door lekkage. Van de weg gereden door een vrachtwagen nog een lekke band. Alles goed, we leven nog. gr Rob en Laura."

Ik heb Rob net aan de telefoon gehad. Alles gaat goed met ze maar ze hebben een zware dag gehad. Ze hebben in extreme dichte mist gereden en zijn gedurende die mist beiden van de weg gereden. Rob heeft een licht tikje gekregen maar laura heeft hij wat harder geraakt. Beiden zijn direkt de berm ingereden en hebben, behalve trillende vingers van de schrik, niks!!!! De vrachtwagen kwam hun achterop rijden en heeft ze door de mist niet gezien.Rob zijn benzine lekkage is verholpen. Ze zitten nu in Dakhla en daar is het schitterend mooi. Mooi strand en zandduinen waar ze doorheen mogen rijden. Omdat ze morgen een rustdag hebben gaan ze daar lekker zonder bagage door heen crossen. Verder gaan ze lekker bijkomen.

17-nov 11.18 uur;"Rustdag vandaag, motoren verzorgen, onzelf verzorgen en de was doen. Morgen om 6 uur vertrekken met gids, is net geregeld. 45 graden hier in de zon."
17-nov 15.40 uur;"Rustdag ha ha niks rust, lekker alleen maar off read de omgeving door rijden, super!!Team erik volvo kwam een paar keer serieus vast te zitten dus we hebben nog moeten werken om ze eruit te krijgen ook. Lol. Nu nog een beetje onderhoud aan de motoren plegen en dan zwemmen in zee. Mogen 6 uur vertrekken aaaahh. gr Laura en Rob."
18-nov 12.48 uur;"Vanochtend 4.30 uur op en 6 uur in konvooi naar de grens. Weer gehaald. We staan nu met z'n allen voor mauretanie papieren in te vullen. Andere motorrijder heeft zich weer bij ons gevoegt. Nu maar weer afwachten hoe lang dit duurt. gr laura en rob.

"18-nov 14.46 uur;"Hoi we staan nu in niemandsland. Tussen Marokko en Mauretanie. Moeten nog 1 grens over om in Mauretanie te komen. Vanaf daar 4 dagen geen ontvangst."

18- nov 15.01 uur; Ik (juanita) heb nog even met Rob gesproken voordat ze voorlopig geen bereik meer hebben. Ze zijn nu in Mauretanie. Alles gaat goed met ze. De grens overkomen was een hele poppenkast (Rob zijn woorden). Ze zijn met de (bijna) hele groep naar de grens gereden en hebben hier gezamelijk ongeveer 3 uur staan weg te smelten (45 graden). Bij de grens staan hier mannen met wel hele grote geweren, wat toch wel enigzins bedreigend overkomt. En dan zo lang in de hitte staan dat doet je humeur ook geen goed. Zeker Rob is wat dat betreft niet geduldig en was het wachten dan ook echt wel zat. Maar dit hadden meerderen in de groep. Over Mauretanie kon ik weing vinden en kan dus ook weinig meer vertellen dan dat het een land is wat bestaat uit zand, zand en nog een zand waar 1 fatsoenlijke weg doorheen loopt. En in hoever dat fatsoenlijk is moet je denk ik ook nog maar afwachten. In het land is het politiek onrustig maar doordat ze met een grote groep zijn is het relatief veilig (als het echt onveilig zou zijn dan was alles wel afgeblazen).Van GSM hebben ze hier nog nooit gehoord (denk ik) want de aankomende 4 dagen hebben ze GEEN bereik en krijgen we dus ook GEEN berichten door. In dit geval betekend dat GEEN BERICHT IS GOED BERICHT!!! Bij echt ernstige gevallen kan de organisatie ons echter wel bereiken en ik kan ook de organisatie bereiken, die rob en laura weer kunnen bereiken. Ik denk dat Laura en Rob echter de aankomende dagen de dagen van hun leven hebben want ze kunnen zich helemaal uitleven in het off road rijden door de Sahara heen. Dus verlopig ook van mij geen bericht, maar hou de site in de gaten want wie weet horen we toch een keer wat. Iedereen krijgt van Laura en Rob de groetjes".

19-nov 13.30 uur;"Toch even proberen. we staan nu off road, staan al 6 auto's vast. Wij hebben reuze lol in deze zandb..." Hier hield het berichtje op, maar ik ga er vanuit dat er zandbak zou moeten staan.
19-nov 14.30 uur;Net Rob gesproken. Ze staan langs de kant van de weg, een van de auto's heeft een lekke radiator en daarvoor zijn een paar naar een dorp gereden om te laten maken. Ze staan wat eten te maken en weg te smelten. Het is er erg warm en ze hebben lopen met doeken om hun hoofd. Aanpassen aan het land??? Ze staan er met meerdere teams (zie ook de amsterdamdakar site) Voor vanavond hebben ze kamelen vlees gehaald wat ze gaan bbqen aan het strand. Als de radiator is gemaakt gaan ze van de weg af en de woestijn in en is het bereik echt weg.Het gaat allemaal goed met ze en hebben het reuze naar hun zin. Als ze rijden dan en niet staan weg te smelten.
23-nov 13.15 uur;"Ja daar zijn ze weer, in de bewoonde wereld. Nou ja bewoonde wereld....... ze hebben weer bereik. Rob heeft net gebeld, alles gaat goed met ze . Ze staan bij keur massenne ong. 15 km voor de grens Mauretanie-Senegal. Het rijden is geweldig. Probleem wat de kop op steek is dat ze nergens geld kunnen pinnen.Laura haar fototoestel is kapot (waarschijnlijk zand in de lens). Vanaf nu krijgen we weer regelmatig berichten binnen."

23-nov 15.09 uur;"Het lijkt erop dat rob zijn motor verder gaat en de mijne toch echt de geest heeft gegeven.In het harnas gestorven net na een super off road pad. De annies hebben er nu een motor+rijderbij. Bij de grens zien we weer verder. Gr. liefs Laura en Rob."

23-nov 22.00 uur;"Geduld is aardig op de proef gesteld bij de grens. Komen nu net aan in Zebrabar. Hier verkopen ze eindelijk weer bier. Eerst een biertje dan tent opzetten en morgen kijken of we de motor nog weer aan de praat krijgen."

24- nov 13.32 uur;"Motor van Laura uit elkaar gehaald. Dynamo is vastgelopen. Hebben besloten niet meer te repareren. Is te veel geld voor nog maar 250 km. Ik ga wel door op de motor. Motor van Laura gaat mee in de bus. (Laura ook neem ik aan). We willen Dakar gewoon halen hoe dan ook. Vandaag nog proberen aan geld te komen, is ook nog steeds moeilijk."

Thuisfront. Ze hadden vandaag een rustdag in Zebrabar. Morgen rijden ze naar Dakar, nog maar 250 km. en daar aangekomen is het partytime. Dan hebben ze weer een rustdag. Waarna ze dan Donderdag ri Banjul vertrekken (500 km) om daar Maandag de motor in te leveren voor het goede doel.

25-nov 16.42 uur;"Yippie we zijn gearriveerd. Beiden rollend over de eindstreep met sleepkabel. Groot feest. Sponsers groot en klein zonder jullie hadden we het niet gehaald. Alleen Banjul de veiling nog halen. xxxxxx Team Zebra."

25-nov 18.00 uur; Rob gesproken.Laura is vandaag bij Rob achterop gestapt en heeft de laatste 10 km. op haar eigen motor gezeten, gesleept door Rob. Ze zijn samen rijdend (rollend) over de eind streep gekomen.GAAF ze hebben het gehaald. Met grote dank aan alle sponsers en mensen die hun gesteund hebben (op wat voor manier dan ook) want zonder jullie was het niet gelukt.Vanavond hebben ze met alle andere teams die zijn aangekomen een feestje, BIER, lachen, grote verhalen en nog veel meer BIER. Met z'n allen hebben ze een soort van hut gehuurd waar ze ook lekker kunnen douchen. Morgen kunnen ze bij komen van het feestje en nadenken over hoe ze Laura haar motor in Banjul krijgen. Naar Banjul is het nog ong. 500 km en daar moeten ze maandag de motoren inleveren voor de veiling.

26-nov 20.30 uur;Rob en Laura gesproken. Vandaag hebben ze een rust dag. Het is erg!! warm, boven de 40 graden. Zullen ze het koud hebben als ze op schiphol uit het vliegtuig stappen. Ze zijn aan het proberen om te regelen dat ze vanuit Dakar naar huis kunnen. Ze hebben geregeld dat anderen hun motor over de grens Senegal-Gambia rijden en dat hun niet naar Banjul hoeven te reizen.Of dit echter goed mogelijk is, i.v.m. motor in en uit land krijgen dat weten ze nog niet. Dit zijn ze aan het proberen omdat de weg van Dakar naar Banjul erg slecht is (max 30 km. per uur rijden) en daar hebben ze beiden niet zoveel zin meer in. Zodra ik meer weet laat ik het weten. Morgen overdag zet ik het wel zolang in het gastenboek (ik moet werken, helaas).
27-nov 00.19 uur;"Beslissing is genomen. Wij blijven in Dakar. Motoren worden naar Banjul gebracht en wij nemen de gok dat wij het land uit komen." Wordt vervolgt.

27-nov 16.15 uur; We vliegen vanavond om 22.40 uur naar brussel waar we morgen vroeg in de ochtend aankomen. Vandaar gaan we met de trein ri nederland.

28-nov 6.45 uur; Rob en Laura staan nu op het station in Brussel. Ze kopen een kaartje voor de trein naar Leiden. Ze zijn helemaal gaar. Over een paar uur zijn ze weer in Nederland en duiken waarschijnlijk in hun bed om daar klokje rond te slapen. Ik (juanita) zeg bij deze iedereen gedag, mijn taak zit erop. Ik hoop dat iedereen heeft genoten van het meelezen van het weekboek.

DOEI !!

Dakar Challenge | Route | Onze Motoren |Sponsoring| Weekboek | Gastenboek | Contact | Foto Gallery | Onzesponsors